Crystal Dynamics ismi oyuncuların aklına iyice kazındı. Kendilerini aslında batan bir seriyi kurtaran kaptan olarak görebiliriz. Bahsettiğim seri artık oyunlar arasında kült olmuş Tomb Raider. Güzeller güzeli Lara?la, seride maceradan maceraya atılmıştık. Ancak Core Design tarafından geliştirilen seri ilk oyundaki başarıyı bir türlü tekrarlayamadı ve her yeni oyununda kalitesinden daha ödün verdi. Son olarak The Angel of Darkness umut vaat ediyordu. Core Design bu konuda gerçekten iddialıydı, fakat yapım piyasaya çıktığında açıklamaların havada kaldığı anlaşıldı. Bundan sonrasında Crystal Dynamics firması sahadaki yerini aldı ve Tomb Raider serisine yeniden hayat verdi. Lara, Legends ile mükemmel bir geri dönüş yapmıştı. Oyunun başarısından sonra serinin onuncu yılı nedeniyle ilk Tomb Raider, Legends?ın grafik motoruyla yeniden yapıldı ve piyasaya sunuldu. Yeni yapılmış haliyle ilk oyun yani Tomb Raider: Anniversary oldukça beğenildi. Son olarak seriye Underworld katılmaya hazırlanıyor.
Güçlü ve acımasız
Anniversary ilk oyunun yeniden yapılmış haliydi ve yeni bir macera değildi. Legend ise Lara?nın yeni bir macerasıydı. Serinin bazı fanları Legend?ta, Lara?nın şehirde bina tepelerinde olmasını yadırgamış ve onun duygusal bir hale girdiğini söylemişlerdi. Aksine Lara Croft; zeki, güçlü ve korkusuz bir maceraperestti. Kayıp şehirlerde, vahşi doğada, ıssız yerlerde cesur bir şekilde düşmanlarına karşı yalnız ayakta durabiliyordu. Underworld şikayet edilen kısmı ortadan kaldıracak gözüküyor. Yayınlanan ekran görüntülerinde Lara bu sefer, vahşi doğanın göbeğinde eski kalıntılar arasında, macerasını yaşıyor. Yani asıl olması gereken yere geri dönüyor diyebiliriz.
Yapımla ilgili açıklanan bazı detaylar var. Bunların en başında yeni bir yakın dövüş sisteminin oyunda yer alacağı. Eski oyunlara göre dövüş tekniklerinde bir takım değişiklikler olacak ve daha geliştirilecekler. Lara bu şekilde daha etkili olacak ve daha fazla çeşitte combat görebileceğiz. Tabii ki her şey dövüşle sınırlı değil. Legend?ta eski oyunlara göre etrafla daha etkileşimdeydik. Anniversary?de de bu durum devam etmişti, Underworld?te ise bu özellik daha geliştirilerek oyunculara sunulacak. Lara bu şekilde ulaşması gereken yere daha kolay ulaşacak, bulmacaları çözebilecek ve düşmanları alt etmek için farklı yolları devreye sokacak. Dikkat çeken diğer noktaysa Lara?nın bu hareketleri gerçekçi bir şekilde yapacak olması. Çünkü yapımda Motion Capture teknolojisinden yararlanılıyor ve Lara?nın hareketleri tamamen Motion Capture tarafından yakalanan gerçek insan hareketlerinden oluşuyor.
Oyunla ilgili diğer dikkat çeken nokta teknik kısım. Grafiksel olarak Underworld daha geliştirilmiş bir şekilde sunum yapacak. En başta Lara?nın modellemesi dikkat çekiyor. Genelde her oyunda daha yuvarlak hatlara sahip olan Lara, Underworld?te yine cazibesini ve güzelliğini konuşturacak gözüküyor. Tabii ki sadece her şey Lara ile sınırlı değil. Diğer karakter modellemeleri ve çevre de eski oyunlara göre daha detaylı olacak. Çevre tasarımı da şimdilik yayınlanan materyallere bakınca vahşi doğa ve kalıntılarla istenildiği gibi hazırlanmış diyebiliriz. Hatta ekran görüntülerinde Lara?nın giydikleri bile dahil, çevredeki renkler ve atmosferde karanlık ve kasvetli bir hava hakim gözüküyor. Crystal Dynamics?in önceki oyunlarda ses olarak iyi bir iş çıkarttığı belli. Underworld?te de bu yönden eksik olmayacaktır.
Hızlı ve öfkeli
Yine söylenen yeni detaylara göre düşmanların artık eskisinden daha zorlu olacağı. Underworld?un önemli yeniliklerinden birini bu özellik oluşturuyor. Rakiplerimizi çevredeki objelerle etkileşime girebilecek. Çıkıntılara tırmanabilecekler. Artı olarak yapılan açıklamalarda daha zeki olacakları belirtiliyor.
Microsoft, Ocak ayı başlarında yaptığı açıklamada; Alone in the Dark, Bionic Commando, Conflict: Denied Ops, Empire: Total War, LEGO Indiana Jones, Space Siege gibi oyunlarla birlikte Tomb Raider: Underworld?un Games for Windows etiketiyle çıkacağını duyurmuştu. Oyun; PS2, PS3, X360, Wii ve PC platformlarında boy gösterecek. Herhangi bir terslik olmazsa Lara?la 2008?in dördüncü çeyreğinde bulaşacağız.
Oyun HiLeLeri:
1- Tüm silah ve malzeme hilesi: Oyunun her hangi bir yerinde bir adım ileri (shift + yukarı ok tuşu) sonra aynı şekilde bir adım geri atın. Sağ veya sol ok tuşu ile en az 3 defa kendi ekseninizde dönün. Sonra Alt gr tuşu ile birlikte aşağı ok tuşuna aynı zamanda basarak geriye zıplayın. Bir "clik" sesi duyarsanız hile olmuş demektir. Malzeme ve silah sayısını artırmak istiyorsanız aynı işlemi tekrar yapabilirsiniz.
2- Bölüm Geçme: Bu defa işlemin tersini yapıyoruz. Bir adım ileri bir adım geri. Sonra en az 3 defa kendi ekseninizde dönün ve Alt gr tuşu ile birlikte bu defa yukarı ok tuşuıyla ileri atlıyacaksınız. Doğru yapmışsanız Lara havada asılı kalacak ve bölüm geçeceksiniz.
Not: Bu hile TR1 Unfinished Bussiness için de geçerlidir.
Sistem GereksinimLeri:
Minimum Sistem Gereksinimleri:
- Pentium 4 3.0 veya AMD Athlon 2.5Ghz.
- 1GB Ram (XP) / 2GB Ram (Vista).
- Nvidia 6800 veya üzeri / ATI 1800XT veya daha üzeri.
- 8GB boş alan.
Önerilen Sistem Gereksinimleri:
- C2D 2.2 veya AMD Athlon X2 4400+.
- 2GB Ram.
- Nvidia 9800GTX veya ATI 4800 serisi.
- 8GB boş alan.
- Xbox 360 Controller.