|
YANIZ İNSAN demiş ki: |
|
|
|
|
|
|
|
- Ya kusura bakmayın böyle bir soru sorduğum için kendimden utanıyorum
ama bu konuda çok bilgisizim bu masturbasyon dedğininz olayı tv bilgisayar vs bakarak yapmak günahmıdır yani ekranda bir kadına bakarak yapmak günahmı?
|
|
|
|
|
|
öncelikle zina büyük günahtır. zina sadece ilişkiye girmek anlamında değildir. göz zinası , el zinası , cinsel temas zinası gibi bir çok çeşidi vardır . bu yüzden tw yada pc deki kadınlara bakmak göz zinasına girer . diyeceksin ki onlar giyiniyor günah olmuyorda biz bakınca mı günah oluyor ? güzel kardeşim onların dini kendine sen kendinden sorumlusun sen elinden geldiğince harama bakmamaya günah işlememeye çalışacaksın ki günahlarının affı için allah (c.c) sığınabilesin. benim de günahlarım oluyor . zaten olmasa günahlarımız melekten farkımız olmaz . önemli olan elinden geldiğince haramdan uzaklaşmaktır. bir durum şüpheli ise yapılmaması hayırlıdır. nefsine olumlu gelen davranışı yapma diyolar .
masturmasyon ise zaten rüya görüp bir şekilde rahatlıyosunuz. ayrıca yapmanıza gerek yok siz kendinize hakim olursanız allah bunu görür ve mutlaka mükafaatını alırsınız. ancak adam caresizdir yani hastadır. cok agrılar giriyordur. bu ise bence tedaviye girer bunda sakınca yoktur düşüncesindeyim . ama benim kesin fikrim masturmasyon yapılması uygun değildir. daha fazla bilgi almak isteyen
linke tıklayabilir. site güvenilirdir. yazılanlar doğrudur emin olabilirsiniz .
Elle tatmin, âlimlerin çoğuna göre caiz değildir. Haram sayılmaktadır. «Onlar ki ırzlarını korurlar. Ancak hanımlarına ve sahip oldukları cariyelerine karşı münasebetleri müstesnadır. Çünkü onlar bu helâl olanlarda kınanmazlar. Kim de bu helâlden başkasını ararsa, işte onlar haddi aşanlardır» 4 âyetini delil getiren Şafiî, Mâliki âlimleri ve İmam-ı Nesefî, istimnanın haram olduğuna hükmetmişlerdir.5
Eğer caiz olsaydı, Hz. Peygamber tarafından bir yol gösterilirdi, demektedirler. İmam Ahmed bin Hanbel ve îbni Hazm'a göre «meni, vücudun, dışarı atmaya muhtaç olduğu bir şeydir, onu eliyle atan kan aldıran gibidir ve caizdir.» Hanbelî âlimleri bu caiz oluş şeklini iki şarta bağlamışlardır: Kişinin zinaya düşme tehlikesi, Evlenmeye gücünün ve imkânının bulunmayışı.
Hanefî mezhebinin görüşlerini nakleden İbni Âbidin, bu hususta bazı âlimlerin görüşlerine yer vermektedir. Kişinin şehveti baskın gelir, kalbini meşgul edecek derecede fazla olur, bekâr bulunur veya evli olup da bir özürden dolayı hanımına yaklaşamazsa, şehvetini teskin etmek isteyen kimse için Fakih Ebulleys, «Böylesine bir vebal olmayacağını umarım» demektedir. Ama sırf şehvetini celbetmek, kendisini zorla tahrik etmek için yaparsa günahkâr olur.6
4 mezhebe göre açıklamasıdır kaynağı yukarıdaki verdiğim linkteki sitedir. ama burada hanefiler için geçen bazı şartlar dairesinde caizdir. buda bu forumdaki kişilerde ya hiç yoktur yada nadiren 1 veya 2 kişidir benim tahminlerime göre.