Tekil Mesaj gösterimi
  #1 (permalink)  
Alt 25.03.10, 23:28
gagreal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
gagreal
Kovuldu!
 
Kaydolma: 21.03.10
Erkek
Mesajlar: 43
Teşekkürler: 2
Üyeye 8 kez teşekkür edildi
Standart kABUS 22 tAM ÇÖZÜM

1- Kadıköy
Demir ile oyuna başladığımızda yanan arabaların sağında bulunan boşluğa girin. Orada bulunan yaralı askerle konuşun ve hemen onun karşısındaki MP5 silahını alın. Hemen yanınızda bulunan kapıdan dışarı çıkın ve sokağın sonundaki sandığın üstünde bulunan “tek jaklı kabloyu alın ve hemen yanınızda bulunan demir kapıdan dışarı çıkın. Geldiğimiz sokakta varilin üstünde bulunan “pas sökücü sprey”i alın ve geldiğimiz yolu takip ederek oyuna başladığımız alana geri dönün. Burada bulunan yeşil kapıdan girin ve sokağın sonunda bulunan sıkışmış kapıyı pas sökücü sprey ile açıp içeri girin. Burada önünüzden koşan adamı kaale almayın ve onun girdiği kapıdan değil de diğer kapıdan çıkın. Sokakta biraz ilerledikten sonra karşımıza oyundaki ilk yaratığımız çıkacak. Onu öldürün ve yediği adamın üstünden “üçlü anahtar”ı alın. Daha sonra sokağın sonuna doğru ilerleyin ve buradaki kapıdan girelim. Biraz ilerleyip sağ tarafta boya kutularının üstünde bulunan “bahçe makası”nı aldıktan sonra sokağın sonunda bulunan kapıdan çıkın. Bu çıktığımız sokakta hemen sağ tarafımızda ölü bir asker olacak… Bu sokakta biraz ilerledikten sonra meydanda karşınıza iki adet kapı çıkacak diğeri kilitli olduğundan üzerinde Kalesan yazan kapıyı kullanıp binanın içine girin. Karşınıza iki karşılıklı biri de tam karşınızda olmak üzere üç adet kapı çıkacak. WC yazan kapıdan içeri girin ve diş fırçasını aldıktan sonra tam karşımızda bulunan ve kazan dairesine inen diğer kapıdan girin. Kazan dairesine girdiğimiz kapının hemen solunda ufak bir boşluk göreceksiniz. Buradan girin ve duvarda bulunan panele tıklayın. Demir efendi size bu panelin okunmadığını söyleyecek. Tuvaletten aldığımız diş fırçasını kullanarak paneli temizleyin ve şemadaki şekli aklınızda tutun(kapalı devreler on – açık devreler off). Çaprazda bulunan rafların üstündeki tek jaklı kabloyu da alıp kazan dairesinin ikinci kapısından dışarı çıkın. Koridorun sonunda bulunan şaltere gidin ve burada biraz önce temizlediğimiz resimde gördüklerinizi aşağı-yukarı tuşlarını kullanarak uygulayın ve enter’a basın. “Yeterli güç sağlandı” sesini duyduktan sonra buradan çıkın ve binaya girdiğimiz koridora dönün. Kargo kapısının solunda bulunan panele tıklayıp kargo kapısını açın. Kapı açıldıktan sonra solda duran masanın üzerindeki anahtarı alın. Karşıdaki kapıdan girin ve karşınıza çıkan üç tane uçan yaratığı(Bauda) öldürün. Odaya girdiğiniz kapının hemen sağında bulunan raftaki açacağı alın. Pervanenin altında bulunan masada olan mayını da alıp odanın diğer kapısından çıkın(bu kapıda dikkat edilmesi gereken husus; bu kapı aslında kilitli ve daha önceden aldığımız anahtar yardımıyla açılıyor. Eğer anahtarı almayı unuttuysanız hemen dönüp alın). Merdivenlerden yukarı çıkın ve yerdeki ölü askerin hemen yanında duran pompalı tüfeği alın. Odanın içindeki çelik kasayı “üçlü anahtar” ile açın ve içindeki mühimmatı indiragandi yapın. Artık buralarda işiniz bitti. Şimdi daha önceden geldiğimiz “Kalesan kapısı”nın olduğu yere dönün. Orda bulunan ve asma kilitle kilitli olan kapıyı “açacak” yardımıyla açın. Kendinizi bir marangoz atölyesinden bulacaksınız. Atölyenin merdivenlerinden inin ve içeri girin. Kameranın önündeki el bombası ve mayını alıp aradan devam edin. Odada bir müzik kutusu göreceksiniz. Ona şimdilik elleşmeyin daha sonra açacaksınız onu. İlerleyin ve koridorun sonundaki odadan girin. Duvardaki panelin karşısında bulunan panele tıklayın. “Çift ucu jaklı kabloya ihtiyacım var” gibilerinden bir zerzenişte bulunacak Demir efendi. Daha önceden aldığınız iki adet tek jaklı kabloyu birleştirip panel için kullanın. Karşınıza dokuz jak girişi olan bir panel gelecektir. Her girişin altında bir lamba vardır. İlk etapta bu lambalardan sadece ikisi yanıyor durumda. Jak kablomuzu kullanıp tüm ışıkları yakmaya çalışacağız. Bu olayda dikkat etmemiz gereken hususlardan ilki her zaman yanan ışıklı delikleri kabloyu sokun. İkincisiyse yapacağınız her denemede kablonuzun bir ucunu her zaman en son yaktığınız deliğe sokun(Kaldı ki son yaktığınız lamba yanıp sönecektir). Diğer ucunu da ışık yanan deliklerden birine. Tüm ışıklar yakıldıktan sonra tellerle ayrılmış olan mahzen bölümü açılacak. Mahzene inip ilerleyin ve en sonda bulunan merdivenlerden yukarıya caminin avlusuna çıkın. Caminin sol tarafından ilerleyip avludan çıkın ve bankların olduğu bölüme gelin. Burada banklarda oturmuş bir adam göreceksiniz. Kendisi Ramazan ve oyunun başında bizden kaçan arkadaş. Onunla konuştuktan sonra cami tuvaletinin asma kilitle kilitlenmiş kapısını açacağınız ile açın. Tuvalette karşımıza çıkan anahtarları alıp camiye geri dönün. Avluda bulunan tabutları geçtikten sonra çeşmelerin yanındaki kapıdan mezarlığa girin ve orada bulunan demir kapıyı az önce tuvaletten aldığınız anahtarla açın. İçerideki üstü sarmaşıklarla kaplı mezarı bulun ve üzerindeki sarmaşıkları kesin. Mezar taşının üstünde bir kolye parçası göreceksiniz onu alın ve cami avlusuna geri dönün. Camideki tuvaletin olduğu koridorda bir kapı göreceksiniz. Ramazanın bizden kaçıp kilitlediği kapı. Kapıdan içeri girin ve oyuna başladığınız meydana gelin. Burada Ramazan’ı tekrar görecekseniz. Onunla konuşmaya başladıktan hemen sonra size saldıracak. Onu öldürüp üzerinden düşen kolyenin diğer yarısını da alın. Mezarlıktan bulduğunuz kolyenin diğer yarısıyla birleştirin ve kolyenin özel bir anahtar olduğunu görün. Bu anahtar marangoz atölyesindeki müzik kutusunun anahtarı. Geldiğiniz yoldan camiye dönün, avludaki kapaklardan mahzene inin ve oradan da atölyeye geri dönün. Burada bulunan müzik kutusunu kolye anahtarınızla açın ve içindeki anahtarı alın. Bu anahtarı aldıktan sonra da tekrar oyuna başladığınız yere dönün. Tavanın çöktüğü ölü askerin olduğu koridoru kullanıp kapıdan geçin ve ilerleyip spreyi aldığınız sokağa gelin. Sokağın sonunda bulunan kapıyı tıkladığınızda kapı otomatik olarak açılacaktır. Bu kapıdan geçince karşınıza Seda Nur polikliniğinin kapısı gelecek, kapıya gelip tıklayın. Demir içeride bulunan doktorla konuşacak ama doktor onu içeriye almayacak. Geriye doğru gittiğinizde uçan bir başka yaratığın(Arzen) saldırısına uğrayacaksınız ve ekran kararıp oyunun kontrolü Ebru’ya geçecek.

2 – Kadıköy
Ebru ile oyuna bir evin içinde başlayacaksınız. Evden çıkın ve Demir’le oyuna başladığınız meydana gelin. Burada daha önceden yanan arabaların söndüğünü göreceksiniz. Arabaların olduğu yerde ölü adamın elinde bulunan levyeyi alın. Evden çıktığınız ilk sokağa geri dönün ve sıkışmış kapıyı levye ile açın. Kapıdan geçince bir arabanın yolu kapadığını göreceksiniz. Arabanın yanında bulunan varillere ateş edin ve yolu açın. İlerleyip yolun sonunda bulunan lokantaya girin. Lokantanın diğer ucundun çıkın ve sahile gelin. Kız Kulesi’ne giden kayıkların olduğu yerde bulunan kerpeteni alın ve tekrar Demir ile oyuna başladığımız meydana dönün. Yeşil kapının yanında bulunan elektrik panosunda kerpeteni kullanın. Böylece yeşil kapıyı kapalı tutan elektrik kesilmiş oldu. Bu kapıdan içeri girin. Sokata ilerlerken mazgallardan bir şey çıkacak ve Ebru hanım aşağıya düşecek.

3 – Kadıköy
Demir gözlerini bir hastanede açacak. Burası doktorun bizi daha önce içeri almadığı Seda Nur polikliniği. Doktorla bir şeyler konuştuktan sonra dışarı çıkmanız için gerekli olan anahtarları alacaksınız. Odadaki kapıdan çıkın ve diğer bir odada bulunan neşteri alın. Neşteri aldığınız yerdeki kapıdan çıkın ve daha sonra hastaneden de çıkın. Ebru ile oyuna başladığınız eve gelin ve salonda bulunan koltuğun üstündeki gazeteyi alıp koridorun sonunda bulunan kapıda kullanın. Daha sonra da neşteri kullanıp anahtarı gazetenin üstüne düşürün gazeteyi çekip anahtarı alın. Anahtarla kapıdan girin ve ölü adamın yanında bulunan dolaptan mazotu alın. Binadan çıkıp lokantaya gidin ve sahilde kayıkta mazotu kullanıp Kız Kulesi’ne gidin.

4 – Kız Kulesi
Kız Kulesi’nde sağ taraftan devam edin. Ağır makineliyi kullanıp uçan yaratıklardan kurtulun(15 tane) ve Kız Kulesi’nin etrafını araştırın. Bahçede sağ tarafta bulunan “çapa”yı ve sol tarafta bulunan “kanca”yı alın. İçeri girin ve masanın üstünde bulunan TZ-42 silahını alın. Daha sonra koridorun arasında duvarda bir ip asılı onu alın. Zincirle kapalı olan kapıyı açacak yardımıyla açın. Sonra kız kulesinin katlarını birer birer çıkın ve parmaklıklarla kapalı olan yere gelin. Burada altta bulunan kolda kancayı kullanın. Demiri açık tutun ve yukarı-sağ tarafta bulunan panele tıklayın. Bu bulmacada amaç koordinatı yeşil yanıp sönen getirmek. Yalnız en fazla 8 hamle hakkınız var. Koordinatları yeşil yere getirdiğimizde makine bir kağıt verecek. Fakat şöyle bir durum var yanlış koordinatları bulsanız bile makine size yeşil bir kağıt veriyor. O kağıtta bulunan koordinatlar yanlıştır. Elimize doğru koordinat kağıdını alıp Kız Kulesinden çıkın ve bahçede bulunan fenere tıklayın. Işık yanacaktır. Koordinat kağıdını kullanın, fener dönerek kuyuyu aydınlatacaktır. Kuyuya gidin ve daha önce aldığınız ip ile çapayı birleştirerek kuyuda kullanın. Demir’i kuyuya indirmiş olduk böylece.

5 – Tüneller (Demir)

düz ilerleyip demir kapaklardan tünellere ulaştıktan sonra tünelde ilerlemeye başlayın. Merdivenin sonunda İnzar ile karşılaşacaksınız. İnzar ile konuştuktan sonra kapıdan çıkın. Sol taraftaki kolu çekin ve karşıda tarafta inen demirlerin arkasından canlanan canavara merhaba diyin. Bu arkadaşı da öldürdükten sonra ellerinin çakıldığı kapıdan girin. Geniş bir tünele çıkacaksınız(ana meydan). Bu tünelde sağda ölü bir asker göreceksiniz. Onun yanındaki ağır makineliyi ve çakmağı alın. Soldan devam edin ve soldaki kapıdan içeri girin. 8 sütun bulunan bir odaya gireceksiniz. Sütunlar daire biçiminde dizili ve her birinde birer oyuk var. Bu oyuklara tünellerde bulacağınız kitabeleri yerleştireceksiniz. Buradaki sütunları dolaşın ve karşınıza gelen kapıdan geçin. Biraz ilerleyince sağda bir kol göreceksiniz onu çekin. Bir demir parmaklığın aşağıya indiğini göreceksiniz hemen koşmaya başlayın çünkü bu demir parmaklıklar bir müddet sonra tekrar kalkmaya başlayacaktır. Demir parmaklıkları geçince solda bir kol daha göreceksiniz hiç çekinmeyin onu da indirin. Bu şekilde demir parmaklıklar tekrar aşağıya inecek fakat bir daha yukarıya çıkmayacaktır. Arkanızda bulunan aralıktan ilerleyin ve karşınıza çıkan yol ayrımından sola dönün. Karşınızdaki kapıya girin. Odanın sonunda piramide benzer bir şeyin üzerindeki kitabeyi alın ve odadan çıkın. Bu sefer yol ayrımında az önce tercih etmediğimiz sağ tarafa doğru gidin. Önünüze oldukça büyük bir yaratık çıkacak onu öldürdükten sonra yaratığın geldiği tarafa gidin ve içerideki solda bulunan çarkı alın. Karşıdaki kapıdan girin ve kitabeyi alın. İkinci kitabeyi de aldıktan sonra sütunların bulunduğu odaya dönün ve bu iki kitabeyi yerleştirin yerine. Kalan 6 kitabeyi bulmak için önce tekrardan ana meydana dönün. Orada girmediğiniz koridorun sonundaki kapıdan içeri girin(ana meydanda girmediğimiz diğer kapı zaten kilitli. Oradan daha sonra içeri gireceğiz). Biraz ilerledikten sonra yol ikiye ayrılacaktır. Yine düz devam edin ve kitabenin bulunduğu odadan kitabeyi aldıktan sonra tercih etmediğiniz diğer yoldan gidin. Ne oldu gidemediniz di mi? Tamam tamam, bunu da açıklıyorum. Kıymetimi bilin Sol taraftaki sisteme daha önceden aldığınız çarkı yerleştirin. Sonra da sağ taraftaki kolu çekerek yolu açın. Açılan yoldan devam edelim ve karşımıza çıkan yol ayrımından sağ taraftakini tercih edin(sol taraftaki yola daha sonra testereyi bulunca gireceğiz). Sağdaki kapıdan çıkıp ilerleyin ve solda bulunan kolu indirdikten sonra yine demirler tekrar kalkmadan koşarak geçin burayı. Koridorun sonunda bulunan odadaki kolu indirin ve demirlik bir daha kalkmasın. Sonra tünelde bulunan ve daha önceden giremediğimiz kapıdan kitabe odasına girip oradaki iki kitabeyi ve anahtarı alın. Sonra ana meydana dönün ve açamadığınız tek kapıyı açın. Koridor burada da ikiye ayrılacak. Düz devam edin ve karşınıza çıkan kapıdan girin. İlerleyin ve sandıkların üstündeki testere ve cephaneleri alın. Daha sonra buradan çıkın koridorda az önce tercih etmediğimiz diğer yön olan sol taraftan gidin. Birkaç tünel sonra önünüze sandıklar çıkacaktır. Bu sandıkları çakmakla yaktıktan sonra yolunuza devam edin. Burada yol tekrar ikiye ayrılacak ve sağdan devam edeceksiniz. Karşınıza bir kitabe odası gelecek oradaki kitabeyi de alıp ana meydana dönün. Ana meydana döndükten sonra ölü askerin tam karşısındaki kapıdan devam edin(soldaki kapı). Düz bir şekilde ilerleyip daha önceden çarkı kullandığımız koridordan devam edin. Sonraki tünelde de düz ilerleyip kitabe odasına gelin. Burada demir parmaklıkları testere yardımıyla kesin. Daha sonra ilk önce ana meydana daha sonra da sütunların bulunduğu odaya gidin ve elinizdeki bütün kitabeleri sütunlara yerleştirin. Artal’ın gizli yolu açılacaktır, oradan devam edin. Burada Artal’ın heykelindeki taşa tıklayın. Taş Demir’in eline geçecek ve Demir bayılacaktır. Uyandığında ise Tağut ve adamlarının onu yakaladığını göreceksiniz. Oyun bu andan itibaren oyunun en delikanlı karakteri olan İnzar’a geçecektir.
¼br /> 6 – Tüneller(İnzar)

İnzar’ı bu bölümde kullanırken yapmanız gereken, Ebru’nun Demir’i kurtarmasını sağlamak için tünellerde bulunan bütün yaratıkları kesmek biçmektir. Bütün yaratıkları öldürdükten sonra Demir’in bulunduğu yere gidin.(Eğer bütün yaratıkları öldürmeden buraya gidereniz , Demir ile daha önceden açtığımız, sütunlu odadaki kapının kapalı olduğunu görürsünüz. Bütün yaratıkları öldürdükten sonra bu kapıya gidip “D” tuşuna basın). Burada Artal ile savaşacaksınız ve onu yendikten sonra kontrol Ebru’ya geçecek.
7 – Tüneller (Ebru)

Elimizde bulunan harita yardımıyla Demir’in yakalandığı odaya gelin. Heykelin arkasındaki büyük kapıdan tek yönde ilerleyin. Karşınıza bir merdiven çıkacaktır. Bu merdiveni kullanarak Yerebatan Sarnıcı’na ulaşacaksınız. Yerebatan Sarnıcı’nın sonunda üzerinde kabartmadan yüz desenleri olan bir kapı göreceksiniz. Kapıya tıklayınca kapının üstünde bulunan taşları göreceksiniz. Taşların sıralaması şu şekilde olmalı; en üstte yeşil-yeşil, onun yanına yeşil-mavi ardından mavi-mavi koyun. Onu soluna kırmızı-mavi yerleştirin, yanına da kırmızı-kırmızı koyun. Üstüne de kırmızı-yeşil koyun ve onaylamak için beyaz taşa basın kapı açılsın. Kapının arkasındaki koridordan ilerleyip sondaki kapıdan geçin. Merdivenlerin sonuna kadar çıkın ve burada bulunan kapıdan geçin. Hapishanelerin olduğu bölümdeyiz. Merdivenleri çıkın ve duvarı sağdan devam edin. Şalteri kaldırdıktan sonra ışıkların yandığı binaya girin. Odalardan birinde Demir var. Demir’i kurtardıktan sonra kaçmaya başlayın. Kaçarken Ebru vurulacak ve kontrol tekrar Demir’e geçecek.
8 –Tapınak

Demir ile hapishaneye dönün ve kalbin olduğu odaya girin oradan kalbi alın. Yaratığı öldürmeniz lazım tabi ki ilk önce. Buradan çıkın ve tapınağın girişinde bulunan büyük taştan kapıda “gaile taşı”nı kullanın. Kapı açılacaktır ve içeri girip asansöre gidin ve en alt kata inin. Burada ana meydana ulaşacaksınız. Önünüzdeki merdivenlerden dışarı çıkıp soldaki kapıdan girin. Düz devam edin kapıdan geçtikten sonra bir odaya geleceksiniz. Odadaki masanın sağında bulunan kapıdan girin. Burada 3 tane saat göreceksiniz yan yana. Saatlere tıklayın ve en sağdaki saatten başlamak kaydıyla yelkovanları 12’ye getirin. En sağdakini3, ortadakini 1, en soldakini de 3 kez çevirdikten sonra gizli bir yol açılacak. Bu yoldan girin ve soldan devam edin. Aşağı inin ve kazmayı aldıktan sonra odadan çıkın. Soldan devam edin yolun ikiye ayrıldığını göreceksiniz. İlk önce kameraya doğru ilerleyip soldan gidin. Buradaki kalbi aldıktan sonra koridorun diğer tarafından ilerleyin. Tahtalar yolu kapatmıştır burada. Kazmayı kullanarak tahtaları kırın, karşınıza şifreli bir kapı gelecektir. İçindeki bütün boşlukları doldurun. Bu şekilde kapı açılsın. Kapıdan çıktıktan sonra dar bir köprüye geleceksiniz. Buradaki aşağıya inişten ve gördüğünüz 4 bıçağı alın. Geldiğiniz yoldan saat bulmacasının olduğu yere kadar geri dönün. Bu odadan da çıkın ve koridordan ilerleyin. Önünüze gelecek kapılardan soldakini tercih edin. Bu kapı kütüphaneye açılacaktır. Burada masanın üstünde bulunan anahtarı alın ve çıkıp ana meydana dönün. Merdivenlerin kesiştiği yerde bulunan ikili kapıdan girin ve girişte sağınızda bulunan kapıyı anahtarla açıp not defterini alın. Aşağı inin ve kapıdan girip 3. kalbi de aldıktan sonra tekrar meydana dönün. İlk girdiğimizde tercih etmediğimiz soldaki kapıdan girin ve koridordan devam ettikten sonra sağa dönün. Sağdaki kapıdan geçip kalbi alın ve menüye girin. Burada her kalbi bıçaklarla birleştirin ve tablolara saplamak için hazırda bekletin. Geldiğiniz koridorun başında yol ayrımında tercih etmediğiniz yoldan gidin ve kapıdan geçin. Duvarın solunda bulunan tabloda kalbi kullandıktan sonra çıkacak olan yazıyı not defterine yazın. Meydana dönün ve tam karşınızdaki kapıdan girin. Buradaki tabloda da aynı şeyleri yapın. Tekrar meydana dönün ve merdivenlerden yukarı çıkın. Sağdaki kapıdan geçip koridorun sonunda olan kapıdan girin. Çıktıktan sonra da sağdaki kapıdan geçin. Burada kuşlu bir tablo göreceksiniz. Yine aynı işlemleri yapın. Daha sonra meydanın üst katına gidin, düz devam edin ve sağdaki kapıdan girin. Buradaki tabloya da aynı işlemleri yapın. Bıçakları aldığınız Lavanis kuyusuna gidin ve aldığınız notları yakın. Tüm notları yakmamızın amacı, İnzar’ın tapınağa girmesini engelleyen büyüyü ortadan kaldırmaktı. Büyü kalktıktan sonra İnzar tapınağa gelecek ve oyun inzara geçecek.
İnzar ile Lain’i öldürün ve tekrar oyun Demir’e geçsin. Demir ile düz devam edip Lain ile İnzar’ın dövüştüğü yere gelin. Buradan da düm düz ilerleyip bir koridordan geçtikten sonra koridorun sonundaki büyük kapıya ulaşın ve içeri girin. Oyunun son bölümüne gelmiş bulunmaktayız. Tağut’un yerden sırayla çıkaracağı 13 yaratığı öldürün. Yaratıklar ölmeden Tağut’a ateş etmeyin, boşuna cephane harcamış olursunuz. Yaratıklar bittikten sonra Tağut Ebru’yu çıkartacak. Ebru’yu vurmadan Tağut’a ateş edin. Bir süre sonra Ebru yanarak yok olacak ve bu esnada İnzar’ın “Gaile taşını kullan” sesini duyacağız. Bu taşı kullanın ve Tağut ölsün. Oyun da bitmiş bulunsun.

----------------------------- cANIM ÇIKTI YA
Alıntı ile Cevapla
Sponsor